lørdag 10. desember 2011

Minifisken

Det er fire måneders siden siste oppdatering, og denne bloggen kan nå inngå i et slow-living konsept.

Siden sist har jeg har sluttet i jobben min i Trondheim, flyttet til Oslo, og begynt i en ny jobb. Jeg kan nå breske meg med tittelen: Rådgiver i Framtiden i våre hender. Alle interesserte kan fordype seg i denne organisasjonens liv og levnad på vår hjemmeside.

Her på bloggen har jeg intensjoner om å servere inside information fra miljøbevegelsen, subjektivt prosessert av meg. Foreløpig kan jeg ikke kalle meg en insider, og begrenser meg derfor til en statusrapport fra tilværelsen som nyansatt.
Livet som ny i miljøbevegelsen (illustrasjon: Little John Comics).

Å begynne i en ny jobb er en tidvis utmattende øvelse, og det er ingenting mykt eller smidig over det. Jeg bommer for eksempel konsekvent på utgangsdøra, og havner om igjen og om igjen på toalettet i forsøket på å komme ut av kontoret (dørene er plassert ved siden av hverandre). Jeg forteller spøker ingen forstår. Jeg ler lenge og vel av kollegaens spøk, før jeg oppfatter at hun verken prøvde eller ønsket å være morsom. Jeg omtaler en annen kollega som Kine i en uke, frem til det kommer for dagen at hun heter Hanne. Jeg nikker og smiler intenst til sjefen, mens jeg prøver å oppfatte hva hun snakker om, og hvordan det har noe med meg å gjøre. Jeg sitter en ekstra time på jobb, uten noen bestemt plan, bare for å være sikker på at ingen tar meg for å være arbeidssky. Jeg skjønner at jeg prøver litt for hardt, men trøster meg med at snart - snart, er jeg en insider. 

To be continued.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar